söndag 13 september 2009

Städning å hundvakt...

Så var städningen i stort sett klar... ska bara dammsuga köket å moppa där sedan är HELA lägenheten mega kliniskt ren... hur skönt känns inte det ???

I går kväll och i natt så har jag varit hundvakt till sötaste Zina. Tror det är världens snällaste hund.

Åsa som då ibland kan bli lite lätt överambitiös i vissa saker... ska då ta en vanlig liten kvällsprommenad... tänker att ja ja... vi går bort å upp runt Fredriksdal.... Får vi gå i ganska mycket park å lite skogs parti å så... Det var bara det att den rundan var längre än vad lilla Åsa här hade tänkt... med lite lek i skogen vid fredrigsdal så tror vi var ute i närmare 2 timmar... hihi

Men det är ju klart bra med hund... för då kan Åsa också rastas lite... aldrig i världshistorien att jag hade gått ut på en sådan prommenad annars...

Zina sussar sött efter långprommenixen...

Hur sött är det inte sedan när lilla tösen kommer å ska ligga nära nära när det är dax att sova... började med att hon kom upp i soffan... sedan kom hon å la sig i knävecken å sedan klämde hon sig upp ännu längre... så vi kunde ligga där tätt tätt å mysa lite... sötaste då !!!

Är det konsigt man vill ha en egen lite hund... men så som jag jobbar så är det ju en omöjlighet... det vore inte snällt. stackaren skulle ju vara hemma själv väldigt mycket...

Det var ju därför lilla Zina var hos mig igår... så slapp hon vara ensam hemma hela kvällen å natten. Det är ju bättre... visst så saknade hon matte lite när hon kom hit... stod å gnydde vid dörren... men det var ju klart också helt nytt ställe att vara på... å så ingen trygg matte där... men efter ett tag så gick det nog helt ok med "tant" Åsa också...

Näää... nu ska jag göra mig klar för fotbollsmatch. Vi ska ut till Tjörnarp idag... skogen skogen kan man ju säga...

Å först så tänkte jag att jag skulle ta hand om bilen lite... hinner ju det idag för en gång skull... så skönt !!! Dammsuga den lite å förska trolla fram ett bagage utrymme... har haft en jävla massa skit där hela tiden... ska försöka trolla bort ett par hjulsidor... kan dom gå in i förrådet tro??? Om man klämmer en jävla massa så kanske...

Inga kommentarer: