onsdag 9 september 2009

Kom igen nu !!!

Jag får försöka peppa igång mig själv här. Jag måste ta tag i allt !!

Frågan är om jag ska jobba imorgon eller inte... kanske det är bättre att göra det å försöka tänka på jobbet till max å lite till... frågan då är ju bara om jag lyckas... får försöka i alla fall.

Idag så ska jag försöka ta tag i skiten här hemma... har under ett par veckor bara låtit hemmet förfalla... man kan drunkna i tvätten i vardagsrummet... har i alla fall kommit så långt att jag vikt skiten... men att lägga in det i lådor å skåp där det hör hemma har varit ett projekt som tagit för mycket energi... visst hade jag haft överskottenergi som en 5 åring så hade jag säkert gjort det men nu känns energi nivån istället som hos en extremt trött 90 åring...

Samma sak gäller i köket... katastrof område gånger 5... men nu börjar både bestick å glas ta HELT slut... så jag måste ju fan ta tag i å diska... Har ju kommit på att det går lika bra att äta yoggi och flingor med liten sked som stor... å det går även med latte-skedarna... men nu när alla är slut så MÅSTE jag ju diska...

Glas har jag ju till förbannelse... när de första STORA 12 tar slut kan man ju gå på det små... men när dom också tar slut å man går på grogg-glasen då vet man att man har att göra med disken... minst 24 glas... det tar liksom emot att diska då av någon konstig anledning...

Nu är ju bara frågan vart fan jag ska börja... suck !!!

Å när jag är klar... ja då borde ju lägenheten dammsugas och till å med moppas... snart anfaller damråttorna... men får kanske istället be alla att ta på sig gummistävlar när dom ska hit... man vet ju inte hur hårt en dammråtta bits...

Näää, nu åker Darude på... "Hej alla grannar jag är hemma idag !!!" för det är jävligt bra musik att städa till... å då går det förhoppningsvis lite fortare... ska ju inte bara städa hela dagen...

Drar ju ner till Malmö lite senare i eftermiddag... fotokurs i kväll... synd bara att det är över en månad sedan kameran användes... har inte hunnit, har inte haft lust... eller jo men mina objekt har inte varit så villiga... kanske man tröttnar på en tjatandes jävel med kamera... kan det vara så ???

Undrar vad det kommer att vara för slags folk där ?? Kommer jag sitta där tillsammans med kultur-nisse å flummiga-fia som enbart fotar för konstens skull eller kommer det att vara normala människor där så som familje pappan å mamman som enbart köpt en kamera för att fota alla de 3,4,5 barnen...

Kommer jag passa in... här så fotar vi en jäkla massa på fotbollsplanerna och ibland lite så där när vi träffar vänner å bekanta... inget uppställt å avancerat här inte... Men ok... jag kan ju erkänna att vi har kört några "poser" framför kameran också... men way way ifrån proffs varianterna som har koll på vad dom gör...

Näää... hur var det med disk å tvätt... skulle jag ta tag i det kanske...

Kommer säkert en redogörelse om kursen ikväll... får vi se om jag får spel å flyr tidigare eller om det till å med kan vara intressant...

3 kommentarer:

Anna sa...

Hej Åsa!
Så tråkigt att du inte mår så bra... Ronnie frågade mig igår om jag visste varför du mådde dåligt, då du ju var ledsen när du ringde honom. Jag sa att du nog bara var trött och utarbetad. Du måste ta det lite lugnt. Kanske du kan prata med din husläkare så att du blir sjukskriven? Det verkar som att du behöver vila upp dig lääänge... Det syns ju att du är utbränd. Du behöver nog både sänka på alla krav, ändra dina mat -och dryckesvanor och bara ägna dig åt dig själv i minst ett år framåt.
Jag är också trött, känner mig ojämn i humöret, mår illa, har enorm halsbränna, ont i kroppen, tryck över bröstet (för att bebisen trycker på lungorna, inte pga stress) Börjar bli fruktansvärt jobbigt att sitta åtta timmar i bilen. Så jag och Ronnie hade möte idag på hans kontor, och jag bad om sem v 40. Inte så poppis med så kort varsel, så jag kände mig jättenervös inför att säga det, rädd att han skulle bli arg, men jag kände samtidigt starkt att jag måste tänka på mig och bebisen i första hand, inte på jobbet. Men han var förstående, så det blir nog som jag vill, verkade det som!
Förresten... jag hade min första lektion i den nya automataren igår, med en helt ny elev. Vi blev påbackade av en buss på Pålsjögatan, som inte såg oss trots att jag tutade och backade så gott jag kunde. Fy vad rädd jag blev. Känslig som jag är just nu började jag stortjuta när jag väl kom tillbaka till skolan. Det kunde ju gått illa, och man är ju rädd om bebisen... Men det blev inte så stora skador, och bussbolaget får ju stå för allt.
Hoppas du mår bättre, och att vi ses imorgon eller på fredag!

Fam. Ritzén Norman sa...

Hej!
Det verkar som vi får boka in en resa snart så du kan komma bort lite från vardagen. Det är viktigare än man tror faktiskt. Dels att få något man ser fram emot och längta efter och så bara att komma bort och verkligen inte kunna göra nåt åt sitt liv hemma (om du förstår vad vi menar) och sen bara vara. Vila och vila och vila. Stänga av mobilen och bara vara!!!!!

Fam. Ritzén Norman sa...

Massor av stora kramar från oss glömde vi ju att skriva!!!!! så här kommer de!