lördag 22 augusti 2009

En taxinatts bravader...

Har haft en sjukt lugn natt i taxin... men den har innehållit de mest udda kunderna man kan ha...

En brud som skulle till psykakuten... behöver jag säga mera... vägrade uppge sitt namn å ville bara åka i stor bil ??? Ehhh ja ja... bäst att en sådan får en STOR bil...

Sedan hade jag en annan brud... hon skulle ut en bra bit utanför stan... inga problem så långt... men när vi börjat åka så börjar hon STÖRT böla där bak... helt okontrollerat å HÖGT... Å efter att ha frågat vad som stod på så fick jag veta att hennes bästa vän minsan tog livet av sig för ca 3 år sedan... Ok... 3 år är ju ganska lång tid tycker ju jag...

Sedan har jag haft en riktig DAM i bilen... hon var ju så fin i kanten så hon inte kunde göra något alls typ. Hämtade henne på akuten... å visst damen hade en spricka i foten... men jag tror att det tog en kvart att få in henne i bilen... Å då körde vi fram henne hela vägen till bilen i en rullstol... hon skulle bara resa sig å vända runt så satt hon i sätet... men oj oj oj så fruktansvärt ont det kan göra... väl hemma hos henne så skulle hon ju ur bilen sedan gå typ 2 meter... det gick ju klart inte. Tack o lov så tog hennes son å bar henne in istället efter att ha tappat tålamodet lika mycket som jag... AHHH !!!

Ok... jag har även haft en hel del normala körningar... men man minns ju bäst de som är knepiga på ett eller annat sätt...

Näää, dax att slå på en film å softa lite i soffan innan jag slår ihop ögonen för denna dag...

Inga kommentarer: