söndag 9 augusti 2009

Som en berg å dalbana...

Denna natten har varit speciell... jag har nog fan hunnit med alla humör svängningar man kan ha...

Först så var jag lite lätt förbannad över att radion är lite så där halvkass å fungerar när den vill... När sedan vissa kollegor spär på skiten med att börja gnälla strax efter 1 att dom vill gå hem när dom har schema till 5 så tär det på tålamodet... Tur att jag har "bitchen" på företaget med mig så hon kan hjälpa mig att säga till... för då var jag förbannad... riktigt !!! Bet imot på allt... passa er liksom...

Mitt i detta så kom en sjuk känsla av hopplöshet... löt att försöka, det går ändå åt pipan... tog åt mig av ALLT negativt som sas... å säkert fantiserade ihop en massa extra också... då kändes det som att "säg en mer negativ sak å jag börjar BÖLA"... då var botten nådd !!!

Sedan drogs jag upp av lite överförfriskade vänner som skulle käka lite på MAX... det var välbehövligt... å sedan jobbar jag ju med en klippa... efter en liten utskällning av en annan medarbetare så kändes det grymme bra istället... tänk vad allt kan vända...

Tröttare än tröttast så skulle kvällen avslutas på Preem... men det tog mer tid än vad jag trodde...

Kom en kille å ville ha en taxi till sin vän. Han hade blivit nedslagen å kunde inte gå hem själv... snäll som man är så visst... killen verkade ju reko... men i taxin på vägen upp så började han sluddra å agera konstigt... när vi väl var framme så var han knappt kontaktbar... så det blev AKUTEN istället...

Tänk er lilla korta Åsa... som ska försöka stötta upp en typ 2 meter lång stor negersom inte kunde ta sig in själv... det gick så där kan man ju säga... men tack o lov så kom det snälla tjejer som skulle in å jobba på sjukhuset å hjälpte till... först i med han i en rullstol... men det gick inte det heller... utan sedan kom halva personal styrkan på akuten med bår å hela kittet... Palla detta det sista man gör...

Tack o lov blev jag ju av med honom där... får man ju se som dagens goda gärning... för betalt fick man ju fan inte...

Efter detta blev det ju lite panik ner till Preem, tanka å spola av bilen snabbt som fan...

Måste säga att det bästa med denna kvällen var att komma hem... slänga av sig kläderna å hoppa in i en dusch... för fy fan vad äcklig jag kände mig när jag kom hem... underbart att bara stå i duschen läääänge, å skölja bort allt det äckliga efter kvällen... å bara slappna av...

Nu när jag äntligen kunnat känna mig bekväm igen så väntar den klassiska taxi frullen... en grov trekant med tonfiskröra å ett stort glas med juice... Så jäkla gott...

Ska bara trycka i mig detta för sedan väntar sängen... ska sova länge å senare idag väntar första seriematchen för hösten mot Glumslöv borta...

Inga kommentarer: