fredag 14 augusti 2009

Funderingar...

Jaha... nu gäller det att börja fundera seriöst igen. Som alla vet å säkert har märkt så kommer den nuvarnade situationen i mitt liv inte hålla speciellt länge. Jag kommer bara bli mer och mer aggresiv... så håll er undan.

Fast, kan man kalla det... jag är totalt fast... men jag har nog kommit fram till att släppa på tyglarna å ta tag i problemet...

Nu ångrar jag som fan att jag inte sökt det jag hade tänkt till hösten... för det hade ju varit super nice om vi hade kunnat åka uppåt tillsammas Karin?? Men men... detta var ju då hemligt... men va fan... fritidsledarutbildningen i Markaryd hade jag tanken på... hade till å med fått säkert 20 sidor från Linda som skrivit ut allt om skolan... Ansökningen var ifylld men jag bangade... pengarna satte stop...

Nu sattsar vi som fan på att göra detta till nästa höst... nu börjar snålandet... gäller ju att börja lära sig att gå på studiebidrag... hihi

Snackade med CSN idag... jag hade 227 veckor kvar... jag tror det räcker... hihi

Problemet där är att... som det ser ut idag så får man ut 7820:- i månaden med lån och bidrag... sedan får man ju inte tjäna hur mycket som hellst heller... fattade som att man max fick tjäna 53 500... men jag är inte klar på om det var under 1 termin eller ett år.. ja ja... det blir att ta reda på...

För att detta skulle fungera så måste jag tjäna in max... å så får jag spara lite nu innan också så man har... för det blir ju mycket åkande... om jag inte hittar något billigt boende där uppe... men frågan är ju vad som blir billigast i längden... 3500 på internatet på skolan (inkl. frukost å lunch)eller köra upp måndag tom fredag... så här låter det ju nästan som om internatet är billigast... å troligen roligast också...

För alla andra som undrar över mina funderingar "vad jag ska bli när jag blir stor"... så är brandman nerlagt... det krävs en jävla massa men man tjänar kasst !!! Å jag tror inte att jag skulle palla att träna så mycket som man behöver för det...

Vi får se om jag ändrar mig till nästa vecka igen... det är ju mycket möjligt när det gäller mig...

Men något ska jag göra... frågan är ju bara vad...

Inga kommentarer: