måndag 29 december 2008

Allt går med lite vilja och energidryck...

Idag är det är sådan dag... en sådan där man får lägga till all vilja man har å så lite energidryck på det... då kanske man kan överleva dagen.

Att ställa om från att ha kört natt till att nu helt plötsligt börja klockan 07:00 på morgonen var tydligen svårare än vad jag hade trott. I går kväll så var det bara helt hopplöst att sova... låg å vred i sängen... blundade men tankar om allt annat än att sova bara trillade in. Så när klockan var runt 1 på natten så gav jag upp ett tag å satte mig framför datorn ett tag...

Detta resulterade dock i att jag nu har uppdaterat å fixat mitt virusprogram... vilket jag har dragit på i typ en månad för att det kostar 649:-... men men, jag måste ju ha det å eftersom jag änvänder datorn rätt så flitigt så känns det som om jag inte vågar köra osäkrat längre...

Det tog ju dock ett tag att göra klart med alla installationer å sånt som jag egentligen inte fattar så mycket av... tur att det sköter sig själv... bara att trycka OK... OK... Kör... och OK igen...

När klockan sedan närmade sig 2 så gjorde jag ett nytt försök... man det gick inget vidare det heller... å när jag sista gången tittade på klockan å hon stod på 4 så kändes det som att denna dagen kommer att bli tuff... Jag menar väckarklockan ringer ju klockan 6 !!!

Hade för säkerhetskull bett pappa ringa å kolla mig... jag har ju försovit mig förr... ganska många gånger... men idag så gick det ganska bra att komma upp... tro det eller ej !!!

Nu sitter jag på jobbet å bloggar lite eftersom första eleven inte kom... kunde ju ha legat kvar i sängen ju... Men men, nu så blev ju bilen tankad å tvättad... så fin den blev...

1 kommentar:

Fam. Ritzén Norman sa...

Precis sådär var det för mig också. Kunde inte somna. Kollade på kl 05.30 och skulle upp 08..........
så nu dags att sova!

KRAM och ses imorgon.