söndag 21 december 2008

Borde åka nu...

Klockan börjar närma sig 14... här sitter jag å har precis gått upp. Har inte packat, har inte slagit in de julklappar jag borde å så sitter jag på MSN å bloggar lite istället...

Är lite stolt... måste skryta... inatt så körde jag ju taxi. Å så hade jag fått ta hand om växeln... första gången... alltså alla som ringer kommer till mig å så ska jag hålla koll på vart jag har alla bilar å så ska jag kunna tala om typ hur lång tid det tar till kunden. Å så ska jag ju försöka fördela det lika mellan bilarna också...

Tyckte det gick bra. Jag har ju en sånn "trevlig" telefon röst så alla bara smälter ju... hihi "Välkomen till TaxiTjänst det är Åsa..."

Hade dock lite panik mellan 12 och 2... då ringde typ ALLA. Å så hade jag då körningar på 22 peroner och på 15 personer... å så några små vanliga mitt i där... å vi var 4 bilar ute !!! hihi Då var det svårast att hålla koll på hur lång tid det skulle ta... i början av kvällen var jag lite optimist... 5 minuter till Ödåkra var nog lite lite... men bra kund å dom var nöjda, lärde mig ju lite efter det... Samma kund åkte även tillbaka under kvällen så dom tyckte jag lärt mig bra när jag körde på 10-15 minuter i stället... hihi

Tack o lov att man har handsfree säger jag bara... bara det att den i bilen inte riktigt ville vara med mig... den hoppade ur lite då och då... men jag hade ju sladden med mig till min egen så jag körde på det. Nu har jag ju dock en hörsnäcka permanent i örat känns det som... efter 12 timmar så kanske det inte är så konstigt... hihi

Näää... om jag ska ta tag i det här... packa ihop lite å dra mig mot Örebro... så jag kommer dit någon gång...

Inga kommentarer: