torsdag 11 december 2008

Bättre på tåget...

Seriöst alltså, det är fan bättre att sitta på ett tåg än att vara i Örebro... Det finns internet... WOW !!!

Har precis varit i Bistron på X2000 här å köpt mig 120 minuter internet... Teknikens under... å jag är lycklig över att det finns något som man kan fördriva tiden med... hihi

Det är så sjukt segt att åka tåg... å fatta vad många timmar jag fördriver på tåget denna månad. Jag har kommit fram till att det blir ca 25 timmar !!! Det är sjukt mycket....

Men tyvärr så är det ju bara på X2000 som denna lyx finns, å det är inte så ofta jag åker denna... så då får jag ju passa på att lyxa ju när jag kan.

Annars så blir det mycket film... tidigare idag när jag åkte från Helsingborg så blev det filmen Black Cristmas... Det var inte någon höjdar film... massa blod å mord bara... lite så där B-film... men men, det var ändå ett tidsfördriv på Öresundstågen där lyxen internet inte finns.

Å jag är så trött på mig själv... jag har glömt mobil laddaren denna gång också... å jag som troligen kommer att "behöva" sitta i telefon ett par timmar ikväll... för det är ju torsdag å då är det lungna gatan.... hihi

Detta är fan inte bra... hihi... Men det är bara att sattsa järnet !!! hihi

Det stod i mina stjärnor idag att jag skulle sattsa allt på kärleken å att det då skulle hålla... det låter ju lovande... hihi...

Å Frida... japp det är något på G här... kul som fan... hihi... Men jag har fått varningar... men tror jag skiter i dom... de kom ju från en efterhängsen typ ju... hihi

Seriöst, vad mycket strunt jag skriver nu.... men dettta är ju bara ett tidsfördriv... Pladdrar på som fan, å jag vet egentligen inte vad jag skriver... det blir det som ploppar upp i huvudet... huvudet som just nu känns lite så där tungt å hängigt å som jag hoppas inte beror på åksjuka... för det gungar ganska bra här ju.

Åhhh... värsta konduktören... han är så GAY... hihi. Hoppas inte sj ser vad man skickar iväg från deras inloggning... hihi... då kanske han kommer å tycker jag är störig...

Men jag tror seriöst att han flirtade med en av gubbarna här i vagnen... det var liksom det här "så du ska till Stockholm, vad trevligt... Hoppas du får en trevlig helg där... så kanske vi ses, det vet man ju aldrig... "

Alltså så snackar inte en konduktör med "vanliga" resenärer... jag menar jag som sitter här å är så söt å snygg... *asg* till mig så sa han bara... "Till Örebro... byte hallsberg då..." Tråkigt som fan... men så dök den här gubben upp.. som också är lite så där halvt gay varning på... han både kan vara det å inte... men han ser typ ut som en läkare... jag vet inte varför men det är vad jag tycker...

Åh... nu kom han igen... det är definitivt något på gång där borta... fan vad roligt... hihi

Vad är ni för stackare som läser detta... struntprat.... hihi

Ja ja, det är helt frivilligt. Ni behöver inte läsa om ni inte vill... men jag är lite ego å tror att jag är en jävel på att skriva blogg å att ALLA bara MÅSTE läsa detta....

Åhhh... imorgon så hoppas jag kunna ut å busa med Ludde i snön. Det hoppas jag på...

Annars så ser planen ut som följer...

Kommer hem skit sent idag... 22:55 ska tåget vara i Örebro... å så hem där efter... Hoppas på sovmorgon imorgon, typ till 10 i alla fall.... sedan har jag fått det trevliga uppdraget att hämta mormor och morfar inför begravningen. Hoppas bara att de kan vara klara när jag kommer... det var ju inte så förra helgen direkt... mamma har skvallrat...

Begravning för farfar klckan 12:00... den 12/12.... det är lite speciellt. Efter det så blir det ju kaffe å så i församlingsgården... sånt man måste ju.

Men sedan hoppas jag kunna spendera lite tid med Ludde å familj...

Lördag... ja sovmorgon igen... det måste jag ha, ska ju sätta mig å köra 45 mil ner å sedan jobba på taxi hela natten... det blir mycket körning den dagen...

Sedan blir det att sova söndag... å sedan är det jobbe vecka igen... å jag har en jävulsvecka !!! Mörker tisdag och handledarkurs onsdag... huuu !!! Men ledig på frdagen... men jag fattar inte varför egentligen... skulle inte ha varit det först... så då tänkte jag att Ronnie fixat så jag hade ledigt för handledarkursen en annan fredag istället.... jag har ju två "semester" fredagar där efter... men inte då... han vill kanske att jag ska bli av med mina semesterdagar eller nått...

Näää... nu börja åksjukan komma... fan också... men jag har ju hunnit skriva en jävla massa... så det får kanske duga...

Hörs på söndag om jag får gissa att jag då kommer att blogga när jag vaknat till liv efter taxi natten...

1 kommentar:

Fam. Ritzén Norman sa...

Herregud vad du måste haft tråkigt :D

Vi håller tummarna för att det är nåt... på G!

Ses imorgon!

KRAM och sov gott.