måndag 22 december 2008

Uppe i Örebro...

Så är jag äntligen här... det tog ju som sagt ett tag. Skulle ju ha kört vid 14 tiden igår... vilket istället blev typ 16... oj då...

Till slut så kom jag i alla fall till Örebro efter 4 timmar i mörker å regn... å inte att glömma, STORM... Inte var det kul att köra i alla fall... men farthållaren på 130... (å nää det är inte så fort eftersom det numer är 120 i stort sett hela vägen) så kom jag ganska snabbt fram i alla fall...

Var några tillfällen som inte var så roliga, speciellt när jag nästan håll på att blåsa helt av vägen utanför Jönköping... Det gick liksom inte att hålla emot vinden, bilen bara drog ut mot mitten på vägen... men tack o lov så släppte jag på farten å kunde ta mig tillbaka igen... men det var lite läskigt...

Mindre kul var också ganska direkt efter Jönköping... hade stannat å fixat en stor latte på McD... den står PERFEKT mellan sätena, så ska jag ta muggen... slår till den så den välter... å latte rinner ut vid växelspaken... så simmade den lite där i mitten... fort som fan så fick jag ju ta allt papper jag kunde hitta å torka upp allt... tur i oturen så hamnade ju allt vid växelspaken, å där la det sig ju fint... bara att torka ur där ju...

Ja ja, hem kom jag i alla fall... trött å lite lätt nerkletad av latte å smulig efter världens godaste lussekatter... Alltså jag säger bara Preem !!! Hihi... Dom är jäkla bra på att baka där alltså...

När jag väl var hemma blev det köttbullemacka för mamma å pappa hade precis stått å rullat hur många köttullar som hellst... mmm det satt inte helt fel.

Trött å mätt så somnade jag som en stock vid 12 redan... sååå skönt... nu är det ÄNTLIGEN lite ledigt... Ett par dagar i alla fall... men så ska jag ju bara ner å jobba typ en vecka å sedan är det verkligen semester... å jag kan liksom inte tjata nog... men jag vet ju ingenting.

Idag så har jag inte gjort så mycket... varit på stan å handlat de sista julklapparna med mamma. Det var ganska lugnt... när man väl fick parkering... för det var inte å leka med... å när vi väl hittade en parkering så är det ju så fruktansvärt dyrt i denna hålan... 22 kronor timmen... näää tacka vet jag Helsingborg å Skåne... hihi

Nu sitter jag hemma hos bror å Frida... har busat lite med Ludde... charmtrollet själv. Nu har bror gått för att natta... man undra vem som sover bäst... konstigt att Ludde kan somna i det oljudet... hihi

Näää... nu ger jag mig för idag... mer kommer för nu är jag trotts allt inte helt standsatt i Örebro längre... ska få tillgång till internet !!! Jiiiihaa !!! hihi

1 kommentar:

Fam. Ritzén Norman sa...

Skönt att ha dig på plats ( här brevid mig).

Nu ska jag gå in och väcka snarkot men vi ser fram emot att ha dig här hos oss i några dagar i af!

Kram.