torsdag 18 december 2008

Äntligen över...

Alltså det går inte att beskriva hur skönt det är att denna vecka är över. Är så fullständigt slutkörd !!! Behöver verkligen en rejäl sovmorgon...


Har fått fina julkort... finst ju såklart från bror, Frida å Ludde... Sötaste ju !!! Men klart Doris är söt också. Har ju ännu inte fått träffa Annas lilla stolthet men hoppas på att det kan lösas när dom är hemma i nya lägenheten...





Min mage har blivit kass. Tror att det är stress. Känner igen känslan... alltid hungrig å ett sug i magen... å så ont som fan ibland. Kan inte äta något utan att få ont. Det är inte kul nu till jul å så när man ska äta allt gott. Men jag hoppas på att det går över när jag får det lite lugnare. Losec mups är ju en underbar liten tablett... men den hjälper ju inte alltid måste jag säga. Å fan vad dyrt det blir... det går ju åt en del...

Detta är ju så roligt när man är så fruktansvärt pank också... shit vart tar alla pengar vägen ?? Det får nog fan bli lyxfällan nästa här alltså. Fick 1000 spänn av pappa när jag åkte från Örebro... visst 500 är kvar men resten har bara gått till mat å typ ingenting... Jag blir fan galen !!! Hur ska detta gå till när jag behöver köpa julklappar till typ ALLA, tanka bilen när jag ska upp till Örebro om ett par dagar... det är INTE kul !!!

Det kommer att bli julklapps shopping den 23:e när förhoppningsvis lönen har kommit... för ja, vad ska man säga om en chef som sätter utbetaning på juldagen... SMART kille det där !!! Får hoppas att nya chefen har tänkt steget längre så kommer det i alla fal in lite pengar innan jul...

Eller så får jag helt enkelt smöra som fan för kunderna i taxin när jag kör nu fredag och lördag så jag få MASSOR i dricks... ehhh men det är ju inte så troligt. Brukar inte bli mer än kanske 100 spänn på en kväll...

Vi brukar ju säga att vi "står å horar på knutan"... å det är inte som det låter utan det är när vi inte har några bokningar å vi står i kön på knutan å väntar på kunder... men annars så får man ju kanske köra det "riktiga racet" å bokstavligen "hora på knutan"... det kanske ger lite pengar... vad gör man inte när det kniper i kassan...

Näää seriöst vad det är SKIT att ligga så här jävla dåligt till... å så jobbar man fan halvt ihjäl sig men inte fan märks det... bli för fan ALDRIG trafiklärare, du får jobba dygnet runt å sedan blir du fan inte fet i alla fall när lönen kommer... näää, seriöst vad ska jag göra istället ??? Kom med förslag !!!

Hade jag jobbat samma timmar på ICA som jag gör på trafikskole helvetet så hade jag fan vatt miljonär !!! Kanske ska sattsa på ICA istället... trött på skiten nu !!!

Mitt i all jävla skit också så kom bilskattshelvetet också... 1400... suck !!!

Ok... jag ska försöka avsluta positivt i alla fall... en glad nyhet som jag inte hade koll på... nya bilen, trodde inte jag tog brända skivor... men det gjorde den så nu poppar jag som fan !!! Det är NICE !!!

1 kommentar:

~Louise~ sa...

Dålig ekonomi är aldrig roligt. Som du säger "ett jobb på ica..." , jag tror du skulle tjäna på att byta nåt av dina jobb till det. Både ekonomiskt och själsligt (om du förstår...)

Kram och stressa inte ihjäl dig!